keskiviikko 7. heinäkuuta 2010

Kuka, miksi ja miten?

Minulle rahan säästäminen ei ole koskaan ollut suuri ongelma, se on tapahtunut melkein luonnostaan. Pelkäsin pitkään osakesijoittamista niiden sisältämien riskien takia, mutta lopulta tajusin että turha niitä säästettyjä rahoja on pankkitilillä makuuttaa. Rupesin tutkimaan eri sijoitusvaihtoehtoja, ja kun sain selvitettyä itselleni miten pitkällä tähtäimellä haluan sijoittaa, tajusin että osakkeet ovat ainoa oikea vaihtoehto minulle.


Tämä blogi tulee seuraamaan matkaani sijoittajana. Pitkän tähtäimen tavoitteenani on taloudellinen riippumattomuus, mutta ensisijaisesti haluan vain turvata selustani esimerkiksi työttömyysjaksojen aikana. Pysyäkseni motivoituneena olen asettanut itselleni välitavoitteita, joista tulen jatkossa kertomaan.

Kuten blogin nimi vihjaa, en yritä ajoittaa markkinoita enkä poimia osakkeita, vaan tyydyn passiiviseen rahastosijoittamiseen. Minulla ei riitä aikaa eikä halua syventyä useiden eri yritysten tilanteisiin, enkä usko että se toisi minulle parempia tuottojakaan. Haluan että rahani tuottaa minulle lisää rahaa ilman että minun tarvitsee siihen paneutua. Täten voin kohdistaa voimavarani opiskeluun, työhön ja harrastuksiin.

Olen nyt reilu parikymppinen opiskelija. Teen mahdollisuuksien mukaan töitä opiskelujen ohella, mutta tuloni eivät ole mitenkään vakaat. Tästä syystä en välttämättä pysty joka kuukausi lisäämään sijoituksiani, mutta toivon mukaan saan kuitenkin säästettyä tarpeeksi pysyäkseni tavoitteissani.

Tulen seuraavissa kirjoituksissani käsittelemään tarkemmin sijoitushistoriaani, strategiaani sekä tavoitteitani.

Matka vaurauteen tulee olemaan pitkä, mutta toivon mukaan mielenkiintoinen ja antoisa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti